2020-08-20 12:51Pressmeddelande

Ledarhandboken för en värld där spelplanen är rörligare än någonsin

Simon Sinek, aktuell i augusti 2020 med boken Spelet utan slut.Simon Sinek, aktuell i augusti 2020 med boken Spelet utan slut.

Ett spel utan slutsignal  vilka regler gäller där?

I en tid där spelplanen snabbt och ständigt förändras måste den framgångsrika ledaren behärska spelet utan slut. Hemligheten som leder till ett framgångsrikt företag är att släppa tanken på att bli bäst och på att vinna ett spel med tydligt slut.

Optimisten och den internationella stjärnföreläsaren Simon Sineks poäng är enkel: det finns ingen klart definierad slutseger när du driver ett företag. Inga vinnare. Spelet fortsätter hela tiden utan slutmål, och för att lyckas så bra som möjligt måste en bra ledare därför skaffa sig ett oändligt mindset.

Världen förändras. Världen har alltid förändrats. Likaså företag, organisationer och spelplaner generellt. Det här året har det blivit tydligare än någonsin. Det kanske finns före och efter, men det finns sällan start och slut, utan i stället en kontinuerlig utveckling, säger Tobias Nielsén, förlagschef för Volante, som introducerade Simon Sinek för en svensk publik med boken Fråga först varför (Start With Why) och som nu följer upp med den vältajmade utgivningen av Spelet utan slut.

Spelet utan slut utvecklar Simon Sinek underhållande och inspirerande sin modell för att bygga upp ett oändligt mindset och att rusta sig för att leda sitt företag framåt på en ständigt föränderlig spelplan.

Ett oändligt mindset bygger på att företaget och dess ledare har:

* ett högre syfte (än att tjäna pengar)

* tillitsfulla team (där man kan erkänna och lära av misstag)

* en värdig rival (som blottar ens egna svagheter och som man kan lära sig av)

* flexibilitet (som möjliggör stora omställningar för att anpassa sig efter spelplanen)

* modet att leda (och inte bara följer strömmen eller traditioner)

Simon Sineks TED-talk från 2009 blev snabbt ett av historiens mest sedda och har nu haft närmare 50 miljoner visningar och har textats på 47 olika språk. Han har föreläst för många av världens största företag och organisationer. Hans enkla och passionerade vision är att skapa en värld där de flesta av oss vaknar fulla av inspiration, känner oss nöjda på jobbet och kommer hem med en känsla av att ha uppnått något bra.

___________________________________________

Utkommer 20 augusti 2020