2024-01-15 12:31Pressmeddelande

Klokfaktorerna förenar våra främsta ledare

Svante Randlert är aktuell med boken Klokfaktorerna.

Vilka förmågor förenar våra främsta ledare? Den frågan kan Svante Randlert nu  besvara genom sitt grundliga arbete med boken Klokfaktorerna. Han har i rollen som en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom ledarskap och som programledare för en av landets populäraste ledarskapspoddar – där han genomfört etthundra samtal med ledare från alla sfärer – skapat ett gediget underlag.

Med hjälp av den senaste ai-teknologin och landets ledande analysföretag har Randlert analyserat och kartlagt sina samtal med 100 framstående svenska ledare i podden Chefssnack. Det som blev tydligt i materialet går att koka ner till 10 lärdomar som förenar och vägleder landets främsta ledare i sin professionella vardag. Boken innehåller även insikter från den senaste forskningen, samt de största tankeledarna genom tiderna, och ger svar på hur det kommer sig att vissa ledare uppnår fantastiska resultat.

Bland de intervjuade ledarna hittar vi kända näringslivsprofiler, men också en ärkebiskop, en polischef, en överbefälhavare och en rad andra personer verksamma inom civilsamhälle och offentlig sektor. Hälften är män, hälften kvinnor och de representerar alla en lång rad olika verksamheter och utmaningar. De här ledarna har vunnit priser som Årets chef, Årets förebild, Stora journalistpriset, Årets affärskvinna, Årets framtidschef, Årets direktör, Årets grundare, Årets unga chef m.fl.

"En guidad expresstur till klokt ledarskap. Den är lärorik, praktisk och angenäm. Precis som bra kunskap ska vara." – Per Schlingmann & Kjell A Nordström

Svante Randlerts bok Klokfaktorerna är lättillgänglig och genomklok managementlitteratur när den är som bäst. Den utkommer 13 mars 2024, recensionsdag 27 mars.

Svante Randlert är en av Nordens mest anlitade föreläsare (bland annat nominerad till både årets talare och årets stora talarpriset) när det kommer till att attrahera, engagera och utveckla rätt ledare. Han har genom åren hjälpt hundratals organisationer och tusentals chefer kring hur man blir såväl kundernas som medarbetarnas förstahandsval.
Randlert är också en resultatinriktad entreprenör, och driver den digitala rådgivningstjänsten Wisory, som tillgängliggör de främsta experterna via video för löpande ledarskapsstöd.
Han har tidigare gett ut böckerna Drömarbetsgivaren (2017) samt Drömledarskapet (2018).