2021-05-27 12:22Pressmeddelande

"Frihetsmaskinen" skapar finansiellt oberoende

Foto: Emir FejzicFoto: Emir Fejzic

Den litterära genren "handbok i att bli rik" har en lång historia. Sandra Bourbon förnyar den dock med kommande boken Frihetsmaskinen – Så skapar du ett finansiellt fritt liv. Det blir en verkligt handfast bok för alla som tröttnat på att ha för mycket månad i slutet av pengarna, eller som visserligen sparar duktigt, men snålar mot sig själva medan pengarna dammar på banken. Bourbon predikar dock inte säck och aska i väntan på den tidiga pensionen.

Metoden som Frihetsmaskinen illustrerar lär läsaren att spara smart och leva ett rikt liv – både nu och i framtiden. Det handlar om att betala sig själv först, lägga mer tid och pengar på det man älskar och framför allt: Sätta sina pengar i jobb så att de kan växa. Boken är fokusgruppstestad med goda (finansiella) resultat.

Frihetsmaskinens skapare, Sandra Bourbon, är mer känd som Framtidsfeministen, en av de ledande rösterna när det kommer till jämställd privatekonomi. Hon är finansrebellen som sedan 2015 har förvaltat världens första jämställda aktieportfölj med svenska bolag. Hon har sedan starten utklassat Stockholmsbörsen, och gått från slösa till investera med målet att bli finansiellt fri innan 45-årsdagen.

Bourbon är dessutom skribent, föreläsare och anlitad expert inom privatekonomi i media. På sociala medier har hon tiotusentals följare och inspirerar dagligen alla typer av människor att investera för att äga sitt eget liv. Hon är civilingenjör inom teknisk fysik från Kungliga Tekniska högskolan och har även en MBA. Hon har lett stora förändringsprojekt i hundramiljonersklassen i flera branscher och utsågs 2018 till ”supertalang” av Veckans Affärer, en av Sveriges ”hållbarhetsmäktigaste” av Aktuell Hållbarhet och ”superkommunikatör” av Resumé.

Sandra Bourbon står dessutom bakom initiativet investd.se vilket är en onlinekursplattform för de som på ett inspirerande sätt, utan krångliga finansord, ta sin privatekonomi till nya höjder.

___________________________________________________________

Utgivningsdag 2021-08-24